Ha ezt meglépik, talán kevesebb lesz a baleset

2025. június 06. 13:46

A szülők felelőssége is, hogy milyen első autóba ültetik bele a gyereket.

2025. június 06. 13:46
Összeroncsolódott személyautó a 3104-es úton, a Pest vármegyei Valkó közelében 2024. október 10-én este.

Az új KRESZ-módosítás tervezete szerint Magyarországon ezentúl friss jogosítvánnyal tilos lenne vezetni a 300 kilowatt, azaz nagyjából 400 lóerő teljesítmény feletti személygépkocsikat – írta az atv.hu.

A szakemberek szerint a módosításra azért lenne szükség, 

mert az utóbbi években több balesetet is okoztak nagy teljesítményű autóval fiatalok közvetlenül azt követően, hogy megszerezték a vezetői engedélyüket.

A nagy nyomatékkel rendelkező autók vezetése ugyanis ténylegesen nagyobb rutint követel, mint gyengébb társaiké.

„Egy nagyon pici gázadásnál is olyan bődületes erő van a kerekekben, hogy maga az úton tartás és az autó koordinációja egy gyakorlott sofőrnek a képességét kívánja” – fogalmazott az ATV Híradó-nak Huszár István, a Husz Car Autószervíz szerviztanácsadója.

Egy új autókat forgalmazó szalon vezetője szerint ez most egy jó ötlet, bárki találta is ki.

Bánkuti István közgazdász, a Nissan-Honda Steba Kft. tulajdonosa azt mondta: „A mai magyar közviszonyokban a közlekedésben a frusztráltság mindennapos, és mindenki az utakon éli ki a problémáit, ezért teljesen felesleges egy ilyen teljesítményű autót az ember alá rakni, ami veszélyezteti mások épségét életét”. 

A legtöbb fiatal ugyanakkor inkább óvatos a vizsga után, de egy vezetésoktató szerint 

a szülők felelőssége is, hogy milyen első autóba ültetik bele a gyereket.

„A gázt, azt tudjuk nyomni, azonban az a profi vezető, aki meg is tud állni, de egy nagy teljesítményű autót kellő gyakorlattal lehet vezetni, és így óva intem a szülőket attól, hogy amikor megvan a vizsga, akkor ilyen nagy teljesítményű autót vegyenek” – fogalmazott. 

A KRESZ módosításait a jövő év elején tárgyalja a parlament.

Nyitókép: egy balesetben összeroncsolódott személyautó a Pest vármegyei Valkó közelében 2024. október 10-én. (Fotó: MTI/Mihádák Zoltán

 

Összesen 26 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
nemecsek-3
2025. június 06. 21:58 Szerkesztve
Valamikor 60-100 lóerő bőven elegendő volt a normális közlekedéshez. 400 lóerő már messze sok a kerekek kipörgetéséhez. Ezt a nyomaték kérdést a mandiner meg felejtse már el ha fingja nincs mi az. Mellesleg hogy kell egy autót koordinálni?
atti64
2025. június 06. 15:36
elsö autonak 75 lo!majd pár év után lehet magasabb.
kuvasz
2025. június 06. 15:24
Mivel nem lehet a gyártását betiltani én a forgalomba állítást tiltanám meg. 250 KW teljesítmény fölött közúti forgalomban nem engedélyezném, nem kapna rendszámot.
Bicsike
2025. június 06. 15:07
Azon gondolkozom, hogy vajon a friss jogsisok közt Magyarországon hányan vannak olyanok akik azonnal bele tudják tenni a seggüket egy 400LE feletti autóba? 🤔 Nem rossz ötlet ez a változtatás, de én úgy érzem lehetne azt lejjebb vinni 200-250LE-re. Akkor talán valami értelme is lenne.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!